Featured Posts

Zebra Publications
Atlas Publications
Mimosa Comics
Supercomix
Afri-Comics
Unlimited Comics
Americom

Sunday 11 December 2011

Honiball

T. O. Honiball was one of  South Africa's best known cartoonists. He produced numerous cartoons and comic strips between 1936 and 1978.

His "Oom Kaspaas en Nefie" comic strips were published for many years in "Die Burger" newspaper. They were published between 1939 and 1957.

They were popular enough to be reprinted in ten book volumes of collections between 1940 and 1949.

This is The First Collection of Oom Kapaas comic strips (1940) and a sample comic strip (this collection contains 75 pages of 12 panel strips):
This is The Second Collection of Oom Kapaas comic strips (1941) and a sample comic strip (this collection contains 52 pages of 12 panel strips):
This is The Third Collection of Oom Kapaas comic strips (1941) and a sample comic strip (this collection contains 52 pages of 12 panel strips):
This is The Fourth Collection of Oom Kapaas comic strips (1944) and a sample comic strip (this collection contains 52 pages - 26 pages of 12 panel strips; 26 pages of 9 panel strips):
This is The Fifth Collection of Oom Kapaas comic strips (1951) and a sample comic strip (this collection contains 52 pages of 9 panel strips:
This is The Sixth Collection of Oom Kapaas comic strips (1951) and a sample comic strip (this collection contains 52 pages of 9 panel strips:

This is The Seventh Collection of Oom Kapaas comic strips (1947) and a sample comic strip (this collection contains 52 pages of 9 panel strips:
This is The Eighth Collection of Oom Kapaas comic strips (1951) and a sample comic strip (this collection contains 52 pages of 9 panel strips:

This is The Ninth Collection of Oom Kapaas comic strips (1951) and a sample comic strip (this collection contains 52 pages of 9 panel strips:

This is The Tenth Collection of Oom Kapaas comic strips (1951) and a sample comic strip (this collection contains 52 pages of 9 panel strips:

Three later collections from the late 1970s: "Oom Kaspaas maak 'n plan", "Oom Kaspaas op Hol" and "Oom Kaspaas in die Knyp" (each volume 46 pages):
The next series he produced was "Jakkals en Wolf" for "Die Jongspan" newspaper, between 1942 and 1969.

Here is a sample of an early strip from 1946:

Another Jakkals en Wolf strip from 1946:

This series produced 12 collections in book form between 1943 and 1961. Here are collections 1; 2; 3; 4; 5; 7; 10; 11 & 12:




 

Three Jakkals en Wolf Collections from the late 1970s: "Jakkals en Wolf sien Spoke", "Jakkals en Wolf in die Pekel" and "Jakkals en Wolf van Uilkraal"

Honiball also drew "Faan Brand" for Die Jongspan in 1946:
Honiball also drew "Kalie Skietebok" for Die Burger in 1951, and "Caltex-Kaskenades" for Die Burger and Die Jongspan in 1954.

Later came the series "Adoons-hulle" which was published in "Die Huisgenoot" between 1948 and 1971.

Here is a sample strip:
Other strip from Huisgenoot 02/03/1962 & 18/05/1962:



This series produced six collections in book form between 1949 and 1961.

Collections 1-6, with a sample page from each volume (Thanks Fred for these great images):


 


 
 





Three collections from the late 1970s: "Adoons, Keesje, Kaas & Kie", "Adoons-hulle dons op" and "Adoons-hulle boer vorentoe":

 
Naledi published these three books as a bundle in 2007:
 

FP Verster's excellent book "Van Kaspaas to Kaas" (2005) presents a history of his life and work:

12 comments:

  1. I remember the Adoons hulle strips in the old days, they must have been published in the Rapport or similar paper and I remember reading them at oupa's house. Honiball could draw!

    Thanks for sharing.

    ReplyDelete
  2. Ik vond dit heel opmerkelijk! Ik heb ook een 'stookiesverhaal' (stripverhaal) gemaakd en ik zal dit graag in Afrikaan zien vertaald en uitgegeven...maar wie kan dit doen.

    Mijn verhaal is gdeeltelijk te zien op www.tristancomic.com en jij kan mij een vonkpost (email) sturen aan sachsen888@hotmail.com

    ReplyDelete
  3. Ek stel baie belang in die ou Oom Kaspaas & Adoons boeke, enige verkopers kan my kontak by mariusdejager@ymail.com.

    ReplyDelete
  4. I ken Jakkals en Wolf en Adoons-Hulle sederd die begin 1960's. (Ek was 10 in 1960). Ek het hul begin versamel en boeke aangekoop. Ek het ook van sy spotprente versamel. Ek het hulle nog in my besit.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hello leon.ek het n oorspronklike cartoon wat geteken is deur honniball toe ek hom verpleeg het in die hospitaal in 1980"s. dit was n jakkals en wolf cartoon wat hy vir my geteken het...wil net weet of dit iets sal werd wees ..en wie kan ek kontak

      Delete
    2. hello leon.ek het n oorspronklike cartoon wat geteken is deur honniball toe ek hom verpleeg het in die hospitaal in 1980"s. dit was n jakkals en wolf cartoon wat hy vir my geteken het...wil net weet of dit iets sal werd wees ..en wie kan ek kontak

      Delete
    3. Sjoe! Geen idee nie... 'n Oorspronklike wat hy vir JOU geteken het? Ek weet nou nie of jy die geld dringend nodig het nie maar al was dit R10,000 werd is dit meer werd vir JOU. Ek glo nie Honiball het vir baie mense 'n prent geteken nie - al is dit van jakkals en wolf - dit is 'n oorspronklike, en vir jou. Hy het natuurlik van baie mense - dié was in die nuus was - spotprente geteken.
      Is dit net in swart en wit of kleur? As ek baie geld gehad het, het ek hom by jou gekoop maar ek is nie nou in so 'n posisie nie.
      Die 'blogger' van hierdie 'blog' George van der Riet. e-mail: g.vdr26@gmail.com kan dalk ,n idee hê van die waarde en waar om dit te verkoop. Ek sal dalk 'n fotostaat by jou koop. Jy kan vir my wys hoe lyk dit as jy wil by een van my eposse: leonm49@gmail.com maar sê vir my hier op dié blog as jy vir my skryf want dit is 'n sekendêre epos wat ek min bosoek.

      Delete
  5. Ek het n groot geraamde sketch van die "donkie" wat Honiball in Worcester gedoen het - geteken en gedateer (1979) wonder wat is die waarde

    ReplyDelete
  6. Haai julle, ek het die versamelins van die 70's gehad as kind.
    Jakkals en Wolf Sien spoke
    Jakkals en Wolf in die pekel
    Jakkals en Wolf van Uilkraal
    Oom Kaspaas maak 'n Plan
    Oom Kaspaas op hol
    Oom Kaspaas in die knyp
    Adoons, Keesje, Kaas en Kie
    Adoons-hulle dons op
    Adoons-hulle boer vorentoe

    Het iemand hierdie boeke nog? Is hulle nog erens beskikbaar? Ek sal bitter graag weer kopiee wil kry. Is dit miskien as PDF file beskikbaar? Kontak my asb happymariaan@gmail.com

    ReplyDelete
  7. Die strokiesprente van Kaspaas en Adoons, het ook agterin Landbouweekblad verskyn. (Ek sien nie dat George hierna verwys nie). Dit het ek week na week afgeskeur en in 'n plakboek geplak. Otto DIEDERICKS (otto.diedericks@gmail.com)

    ReplyDelete
  8. Ek het 'n paar Adoons-Hulle uit die Huisgenoot versamel. Bietjie laat agtergekom ek moet dit versamel... Ek het wel 10, 11 en 12 bestel oor die pos (30c stuk) in 1961 toe ek 11 jaar oud was. Asook 4, 5 en 6 van Jakkals en Wolf. Ek het hulle nog - so hulle is amper 58 jaar oud. 'n Paar latere vesamelings ook gekoop. Miskien was dit net Kaspaas wat in die Landbouweekblad was. Jakkals en Wolf was in die Jongspan. Ek het ook van sy spotprente versamel. Ek het hulle nog in my besit.

    ReplyDelete
  9. And here I thought my Ouma made up the bedtime stories of Jakkals and Wolf all those years ago.. hahaha! Would love to buy a copy of the collection.

    ReplyDelete